Nog 12 dagen.... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Arja Elske - WaarBenJij.nu Nog 12 dagen.... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Arja Elske - WaarBenJij.nu

Nog 12 dagen....

Blijf op de hoogte en volg Arja

29 September 2016 | Nederland, Amersfoort

Hoi allemaal,

Over iets minder dan twee weken is het dan zo ver! Dan hopen wij voor 3,5 maand naar India te gaan om daar te stage te lopen in het Duncan Hospital in Raxaul. Super leuk natuurlijk, maar ja daar moeten ook voorbereidingen voor gedaan worden en dat was en is nog steeds onze voornaamste bezigheid.

De eerste stap was het regelen van vervoer naar de andere kant van de wereld. Gelukkig gaf dat niet zo veel problemen en ons ticket hadden we dan ook al snel geboekt.
Voordat je überhaupt voet op Indiase bodem mag zetten moet je eerst in het bezit zijn van een visum. Dat was onze eerste echte hobbel. Onze zoektocht naar een geschikt visum was begonnen. Maar al snel zagen we door de bomen het bos niet meer. Wat voor visum moeten we? Hoe zit dat eigenlijk met die speciale pasfoto’s? En moeten we nou echt persé naar Den Haag of Amsterdam…? Nou je kan je voorstellen dat dit wel enige stress en onzekerheid geeft... In dit soort onzekere en wankelende tijden is het fijn om een trouwe vriend aan je zijde te hebben die je om raad kan vragen. Gelukkig hadden we die... GOOGLE, het enige lichtpuntje in deze donkere tijd vroegen we om hulp. Na dagen zoeken vonden we wat we zochten en kon onze visumaanvraag beginnen. 16 a4’tjes verder en een ton lichter hadden we het resultaat dan eindelijk in handen! WE HEBBEN ONS VISUM BINNEN! En ja, dat voelt best lekker.

Verder bestaan onze voorbereidingen onder andere uit het halen van vaccinaties en malariapillen en natuurlijk hopen wij dat we niet opgepakt worden voor drugssmokkel, met elk 300 pillen in onze bagage. Verder verdiepen we ons op school in ziektes die we zullen gaan tegenkomen in India. Ook verdiepen wij ons in de problematiek rondom zwangerschap en geboorte. Voor de mensen die het nog niet wisten: wij gaan stage lopen op de labour ward (kraamafdeling) en dan is het wel handig om daar iets vanaf te weten.

Onze koffers beginnen inmiddels al een stuk voller te raken. Nu maar hopen dat we niet over het bagagelimiet komen ;)

Via deze blog willen wij jullie op de hoogte houden van al onze belevenissen door verhalen en foto’s te plaatsen. We vinden het heel erg leuk om reacties te krijgen!

Liefs, dikke knuffel en smakzoen,
Aline, Arja en Elske

• 07 Oktober 2016 - 10:34

Gerda Visscher:

Hallo dames,

Ik heb net jullie eerste blog gelezen. Inmiddels is het nog maar 3 nachtjes slapen en dan hopen jullie te vertrekken. Heel spannend allemaal! Ook voor allen die jullie lief zijn en hier achter blijven in Nederland. En dan is het wel fijn om te weten dat God overal aanwezig is. Wij hopen en bidden dat jullie een goede reis mogen hebben en een fijne en leerzame tijd in India.
    Zorg goed voor elkaar, neem geen risico's. weet dat wij uitzien naar jullie blog en DV jullie terugkomst eind januari 2017!

Veel liefs terug.